Základní škola Zlín, Nová cesta 268, Štípa

> Akce > 2013/2014 > Mimina - projekt 8. ročníku

Akce 2013/2014

Slavnostní zakončení školního roku 2013/2014 Závod hlídek Návštěva dětí z MŠ Keramický kroužek Mimina - projekt 8. ročníku Ozdravný pobyt v Chorvatsku Školní výlety Pátek 13. - SDH Štípa Plavecký výcvik 2. ročníku Projektový den v zoo Zlín Škola v přírodě Koncert skupiny Marbo Památka zakladatelů kostela ve Štípě - vystoupení našich žáků Motorky a motorkáři ve školní družině! Exkurze do SPŠ Zlín - 9. třídy Prohlídka výstavy ve štípském kostele Záchranářka pro páťáky Beseda s důchodci Duben ve 3. oddělení ŠD Pálení čarodějnic Čarodějné třídy Den Salvatora - 1. A a 2. A Taneční 8. ročníku Návštěva botanika - 7. třídy Přednáška přírodovědce - 5. třídy Den Země Den otevřených dveří 1. turnaj ve vybíjené mezi 3. A a 3. B Medové povídání - 1. třídy Dobrodružství v Africe - školní družina Březen ve 3. oddělení ŠD Litter less Na kole dětem Lyžařský výcvikový kurs - 7. třídy Únor ve III. oddělení školní družiny Karneval Nový ekokodex Poklady starého Egypta - 6. A Horolezecká expedice Gerlach 2014 - školní družina Plavecký výcvik 3. A, 3. B Večírek SRPŠ Sportovní dopoledne - 7. B Pololetní vysvědčení Policie ČR - přednáška Memento Domácí mazlíčci Pyžamový bál - školní družina (Po)vánoční čas ve III. oddělení ŠD Hledání perníkové chaloupky - školní družina Voda, základ života - 4. třídy Vánoce ve školní družině Vánoční besídky Besídka v Baťově vile Sváteční stoly - 7. třídy Akce ve 3. oddělení školní družiny Vánoce pro zvířátka Městská policie Zlín - 6. A Vánoční jarmark Mikuláš Krajská konference EVVO Městská policie Zlín - 6. B Hudba a zpěvy ve školní družině Návštěva planetária - 5. třídy Slavnost Slabikáře Návštěva ze sdružení Tereza Návštěva 2. B v knihovně Beseda s hasiči - 2. třídy Žížala Jůlie - 1. A Tvoření z recyklovatelných odpadů - 4. C Návštěva knihovny - 2. A Kabinet létajících úžasností Světový den Ekoškol, naše akce - proč nezkusit? Hasík - 7. ročník Český červený kříž - 9. ročník Školní družina - II. oddělení Lampiónový průvod Dopravní výchova 4. ročníků Spaní ve škole Dýňový řezbář Pojďme si udělat zdravou svačinu! - školní družina Draci a 2. B Naše posvícení Barevné dny a hledání piškotového pokladu ve školní družině Milá návštěva - Profesor Petr Piťha Prvňáčci

Mimina - projekt 8. ročníku

Video

Od každého něco

Projekt začal v pondělí, všichni se „na ně“ těšili. Povídali jsme si o miminech v němčině a v angličtině jsme se dívali na pohádku. V úterý jsme ve slohu vypracovávali různé úkoly, například inzerát, reklamu a další. V zeměpise jsme mluvili o cestování s dětmi, co všechno je k tomu potřeba a na co nesmíme zapomenout. Středa byla asi nejlepší. Ve výtvarce jsem se dozvěděla, jak jsme kreslili od tří let až do teď. Zjistili jsme, jaké byly rozdíly. Čtvrtek vynechávám…Přichází pátek a povídání o pohádkách, které jsme četli. Dále jsme se dozvěděli, jak je důležité dětem číst a mluvit na ně. Cvičily jsme na balonech v tělocviku, byla to forma těhotenských cviků před a po porodu.

Cílem bylo - podle toho co nám říkali, mělo být cílem ukázat nám, jak se máme starat o dítě a že to není jednoduché. Ale podle toho co si myslím já, tak to mělo za cíl odradit nás od toho mít dítě.

  • Uvědomit si kolik starostí, peněz to bude stát. V angličtině jsme si pouštěli pohádky, abychom věděli, že s ním musíme být pořád u všeho, taky jsme probírali, jak je důležité se s ním bavit, hrát si a podobně. V přírodopise jsme se dívali na film, ve kterém nám nejspíš mělo výt vysvětleno, že když si pořídíme dítě, tak se budeme muset odloučit téměř od všeho-od školy, práce, koníčků, zábav,…Ve výtvarné výchově jsme si vysvětlili, jak je důležité se o dítě starat, hrát si s ním, komunikovat a ve slohu jsme si povídali o pohádkách.
  • Naučit se starat o mimino, jak je krmit atd. Také jsme se dozvěděli jaké jsou ceny postýlek, kočárků a dalších potřebných věcí. Povídali jsme si o tom ve slohu, v němčině, v přírodopisu, v tělocviku, matematice. Povídali jsme si o pohádkách, které malé děti sledují.
  • Naučit se, jak je těžké vychovávat dítě, že to není snadné a je potřeba se mu hodně věnovat. Projekt se mi líbil. Naučila jsem se, že starat se o mimino není lehké. Nelze ho nechat samotné, věnovat mu stále svou pozornost. Nejvíce z celého týden mě bavil tělocvik. Tam jsme cvičily na balonech. Učily jsme se jak správně cvičit, když je žena těhotná nebo po porodu.
  • Seznámit nás, co nás v životě čeká, pomoci nám, abychom se uměli o dítě starat. Poradit se o maličkostech, které nám mohou pomoci do života, abychom se vyrovnali s příchodem malého dítěte. Mimina se mi hodně líbila, v přírodopise jsme si pustili film „ Matkou v 16“. Byl poučný a doufejme, že jsme si z toho vzali příklad. Zábavná byla hodina výtvarné výchovy, kde paní učitelka Strašilová ze sebe udělala dítě a říkala nám, co si jako dítě chce nakreslit, v literární výchově jsme se bavili o pohádkách a v tělesné výchově jsme se učili cvičit na balonech. -
  • Vžít se do role rodičů, zjistit jaká je to zodpovědnost, naučili jsme se ho přepravovat. Zjistil jsem věci, které jsem o výchově nevěděl, naučil jsem se, jak se chovat k malému dítěti. Projekt byl fajn, naučil mne, jak pečovat o dítě a komunikovat s ním. Naučil jsem se, že je to hodně velká časová zátěž. Též jsem přišel na to, že jsou potřeba finanční prostředky a nějaká práce. Je to velká psychická zátěž a minimum spánku. Starat se o mimino je těžké, vyčerpávající, únavné, stresující. -
  • Naučit se, jak zacházet s malými dětmi a jak s nimi komunikovat a jak je vychovávat. Myslím, že jsem se naučil, jak zacházet, komunikovat a vychovávat malé dítě. Naučil jsem se hodně věcí. Moc mě to nebavilo, nemohl bych mít dítě. Tento projekt bych zhodnotil jako naučný a dobrý, ale nebavil mne.
  • Ukázat nám, že dítě není levná záležitost a potřebuje hodně odpovědnosti. Dítě potřebuje s rodiči hodně času, protože nic moc samo neudělá, takže je lepší být na tuhle situaci připraven. Nosit na krku dvě kila navíc není moc fajn. Křičí to a nechce přestat, přebalování, hodně péče, peníze. Kdyby byly opravdové, bylo by to ještě horší, naštěstí jsem se nemusel o něho moc starat. Teď nevím, jestli si dítě vůbec pořídím.
  • Dokázat nám, že starat se o dítě opravdu není jednoduché, a proto bychom si měli děti pořídit, až na ně budeme připraveni. Miminkům jsme se věnovali v hodině matematiky, když jsme počítali, kolik nás taková výchova a různé doplňky budou stát. Ve výtvarné výchově jsme malovali pohádkové postavičky a obrázky na přání dítěte. V literární výchově jsme řešili, jak máme dětem číst a správně na ně mluvit, aby nemluvily děti špatně. Učili jsme se v němčině nová slovíčka k miminkům a v přírodopisu jsme se dívali na poučná videa. Tento projekt mi toho hodně dal. Opravdu to není jednoduché jen tak mít dítě. Stále se u něj musí být a hlídat ho. Ale také mě tento projekt hodně bavil a bylo to hlavně i o domluvě v partnerem, co byl se mnou ve dvojici. Trochu mi vadilo, že jsme se tomu nevěnovali trochu víc, ale je pravda, že na to nebylo zase tak moc času. Celý projekt se mi velmi líbil, bavil mě a byl velmi poučný. Učitelé pro nás měli nachystaný program a prostě celý projekt bych hodnotila kladně!
  • Bylo to super a velká sranda a ráda bych si to zopakovala. Očekávala jsem, že v nějaké hodině budeme zaměření víc na přebalování a převlékání.

Plusy

  • přineslo mi to trochu, jak je důležité se o dítě starat
  • bylo to takové zpestření, nejvíce nám říkala paní učitelka Strašilová
  • myslím, že jsem se naučil zacházet, komunikovat a vychovávat malé dítě. Naučil jsem se hodně věcí
  • zjistil jsem věci, které jsem o výchově nevěděl, naučil jsem se, jak se chovat k malému dítěti
  • tento projekt mi hodně dal, opravdu není jednoduché jen tak mít dítě. Stále se u něj musí být a hlídat ho a také to bylo o domluvě s partnerem, který byl se mnou ve dvojici
  • užili jsme si spoustu legrace
  • líbil se mi přístup spolužáků ke svým mininům, jak pěkně se o ně dokázali starat. Myslím, že celý týden byl plný pochopení
  • příjemné odreagování, větší soudržnost se spolužáky
  • naučili jsme se starat o někoho jiného než o sebe - byla to dobrá zkušenost, ale doopravdy bych to psychicky nezvládla

Mínusy

  • když lidi nevěděli, že je to projekt, tak si mysleli, že jsem blázen
  • neprobírali jsme to v hodinách, ve kterých si každý myslel, že se to probírat bude
  • domluva s „manželem“ nebyla nejlepší
  • jít do kroužku s miminkem do Zlína v nejrušnější dobu
  • bylo mi trošku trapně
  • v některých dvojicích byla vyhrocená situace mezi „maminkou a tatínkem„
  • byť jsme se starali o panenky, nebyly živé a dostatečně jsme si nemohli uvědomit, že vychovávat dítě je nejen radost, ale i starost
  • probírali jsme to pouze v pár hodinách
  • nelíbil se mi přístup některých učitelů, nechci konkrétně jmenovat. V některých předmětech jsme museli mimino odložit i na 3 metry od sebe
  • zdálo se mi, že se někteří kantoři projektu nevěnovali
  • trapas v autobusu
  • v hodně situacích to většina brala jako plast a ne jako miminko
  • nikdo nám neukázal, jak se má dítě správně držet, přebalit atd.

Foto

Základní škola ZLÍN, Nová cesta 268, příspěvková organizace, 763 14, Zlín-Štípa, IČO: 71008161, IZO: 102319472
tel. 577 914 233, mob. 737 024 824, e-podatelna: skola@zsstipa.cz, datová schránka: e5ymupp, zřizovatel: Statutární město Zlín
správce stránek: Tomáš Bobál